La Pergola - Med restaurant og utsikt ved landsby

Bildet viser basseng med utsikt mot toskansk landsby.

Med utsikt, restaurant og tilbud om matkurs og vinsmaking på stedet. Gåavstand landsby. Nært Pisa og kysten.

La Pergola er familiedrevet og de tilbyr matkurs, vinsmaking og ostesmaking på stedet. Du kan få frokost, lunsj og middag samt småretter og drikkevarer hele dagen. Vertskapet bistår med leie av sykler og Vespa samt hesteridning og vingårdsbesøk med transport i nærområdet.
Badeliv  18 km (20 min) til innsjø med sandstrand. 33 km (30 min) til strender ved kysten.
Nærområdet  1 km til middelalderlandsby med matbutikk, spisesteder, kafèer, baker, slakter og middelalderborg. I landsbyen kan du få omvisning på anerkjent, familiedrevet pastafabrikk og besøke ostekjelleren til Toscanas mest berømte osteprodusent. 4 km til søndagsåpent supermarked. Fine turmuligheter med sykkel eller til fots til nærliggende landsbyer. 15 km (20 min) til byen Pontedera med bilfri handlegate, Vespa-museum og innsjø med sandstrand. Området er kjent for sin årlige kirsebærfestival i mai/juni. Bare 6 km til termalbad og spa.
Transport  Vi anbefaler at du bor med bil på La Pergola. Det er 300 m til busstopp med rute til togstasjonen i Pontedera (50 min). Bussene går 4-5 ganger om dagen. Redusert tilbud søn- og helligdager samt midt på sommeren. Togstasjonen har linjer til Pisa (15 min) og Firenze (45 min). Fra Pisa kan du reise videre med buss/tog til Lucca (30 min) og til strender ved kysten (20 min). Togene går 1-2 ganger i timen. En taxi mellom La Pergola og togstasjonen i Pontedera koster ca. 60 euro (taksameter) på dagtid. Vertskapet hjelper med bestilling av transfer flyplass og turer i Toscana.

To hus med 9 leiligheter  11 soverom  9 bad  22+ sengeplasser
I alle soverommene er det dobbeltsenger, som på forespørsel kan res opp som enkeltsenger, unntatt i Melograno.
NESPOLA  3 soverom
6+3 sengeplasser. 1 bad + 1 ekstra toalett. Oppholdsrom med kjøkken og sovesofa. Tre doble soverom. Plass til to ekstrasenger for barn. Oppvaskmaskin. Terrasse under pergola på bakkeplan. 100 kvm, 2. etg.
LAMPONE  1 soverom
2+2 sengeplasser. 1 bad. Oppholdsrom med kjøkken og sovesofa. Et dobbeltrom med plass til en ekstraseng. Direkte utgang til terrasse med utsikt. Kan kombineres med Albicocca. 50 kvm, 1. etg.
ALBICOCCA  1 soverom
2+2 sengeplasser. 1 bad. Oppholdsrom med kjøkken og sovesofa. Et dobbeltrom med plass til en ekstraseng. Direkte utgang til terrasse med utsikt. Kan kombineres med Lampone. 50 kvm, 1. etg.
FRAGOLA  1 soverom
2+2 sengeplasser. 1 bad. Nede: Oppholdsrom med kjøkken og to stolsenger. Oppe: Et dobbeltrom. Det er ikke dør mellom etasjene. Direkte utgang til terrasse med utsikt. 50 kvm, 1. og 2. etg.
LIMONE  1 soverom
2+1 sengeplasser. 1 bad. Oppholdsrom med kjøkken og sovesofa. Et dobbeltrom. Direkte utgang til terrasse fra oppholdsrom/kjøkken. Direkte utgang til gressplen fra soverommet. 50 kvm, 1. etg.
MELA  1 soverom
2+2 sengeplasser. 1 bad. Oppholdsrom med kjøkken og sovesofa. Et dobbeltrom med plass til en ekstraseng. Direkte utgang til terrasse. Kan kombineres med Uva. 50 kvm, 1. etg.
UVA  1 soverom
2+2 sengeplasser. 1 bad. Oppholdsrom med kjøkken og sovesofa. Et dobbeltrom med plass til en ekstraseng. Direkte utgang til terrasse. Kan kombineres med Mela. 50 kvm, 1. etg.
CILIEGIA  1 soverom
2+2 sengeplasser. 1 bad. Oppholdsrom med kjøkken og sovesofa. Et dobbeltrom med plass til en ekstraseng. Direkte utgang til terrasse med utsikt. 50 kvm, 2. etg.
MELOGRANO  ett-roms
2 sengeplasser. 1 bad. Oppholdsrom med kjøkken og dobbeltseng. Direkte utgang til terrasse med utsikt. 50 kvm, 2. etg.
Er det ledig, hvordan bestille?

Basseng  7 x 14 m. Dybde 1,4 m. Klor. Som hovedregel åpent 01.05–01.10.
Wi-Fi  I alle leilighetene, utendørs på uteplassene, i restauranten og ved bassenget.
Aircondition  I alle soverom og oppholdsrom/kjøkken.
Vaskemaskin  Felles.
Oppvaskmaskin  I Nespola.
Stekeovn  I Nespola og Melograno. Vertskapet har i tillegg to, små portable stekeovner til utlån.
Utegrill  Murt utegrill ved restauranten, som i hovedsak brukes av restauranten.
Parkering  På eiendommen.
Er det ledig, hvordan bestille?

SiToscana har leid ut på La Pergola siden 2015.
Inkludert
Sengetøy og håndklær til innendørs bruk, skift hver 8. dag. Utvask. Wi-Fi.
Kan bestilles  Ekstra sengeplasser. Barneseng og barnestol. Bassenghåndklær. Vaskemaskin. Aircondition. Oppvarming. Måltider.
Priseksempler 1 uke i 2024

6 pers., 3 sov. - Nespola: 1290 euro
4 pers., 1 sov. - Uva: 720 euro
2 pers., 1 sov. - Fragola: 660 euro
Leieperiode  29.06–31.08: Ankomst- og avreisedag på lørdager, min. 7 dager. 31.08–29.06: Min. 3 dager.
Betaling  50 % av leien betales for å bekrefte bestillingen. 50 % ved ankomst.
Avbestilling  Følgende andel av leien betales i gebyr ved avbestilling inntil 70 dager før planlagt ankomst: 30 %, 69-35 dager: 50 %, 34-15 dager: 75 %, 14-0 dager: 100 %.
Er det ledig, hvordan bestille? Kontakt oss gjerne med det du lurer på: post@sitoscana.com

4 par, en uke i september 2022:
"Vil bare gi deg en tilbakemelding på oppholdet vi hadde på La Pergola. Alle var super fornøyd med stedet og vertskapet! Lari var en sjarmerende liten by. Vi skulle nok kanskje hatt leiebil, men klarte oss uten. I tillegg til drosje t/r flyplassen bestilte vi en tur til Lucca og en til Pontedera. Det ordnet vertskapet på La Pergola med. Vi kunne kanskje leid to små biler for samme prisen, men vi syntes det var greit å bli kjørt. Jeg og mannen min gikk til en vin gård (Villa Vestri) en (varm) dag. Det var også en positiv opplevelse. Det er godt mulig vi kontakter deg igjen ved en senere anledning."
Familie på 6, en uke i juli 2019
"Hei igjen, jeg ønsker bare å gi en tilbakemelding på vår tur til Toscana sommer 2019. Vi bodde på La Pergola - i leiligheten Nespola. Vi var 6 voksne personer. Vi ønsket oss litt bort fra typiske «turistfeller». Området rundt og La Pergola er skapt for ro og behagelig ferie. Vi hadde ingen store forventninger men stedet åpenbarte seg som en oase der roen og de gode opplevelsene var i fokus. Alle er kjempefornøgde fra ung til godt voksen og vi kan ikke få fullrost stedet nok. Vi er kjempefornøgd – leiligheten var helt fantastisk - rommene flotte og fasilitetene topp! Vertskapet: Fabio, Tatiana og Serena- like fantastiske. Veldig hyggelige og visste ikke hva godt de skulle gjøre for oss. Maten fantastisk god og vinen og kunnskapen til Fabio i topp klasse. Dagene raste avgårde og det var trist å måtte forlate stedet etter 7 dager. Toscana og Lari for ikke å si La Pergola må vil tilbake til. Vil samtidig takke deg og dere for fantastisk god hjelp og informasjon og råd underveis."
14 voksne, en uke i april 2019
"Kjære dere. Tusen takk for hjelpa med å finne et så fint sted å feriere og feire. Alt gikk bra, vi fikk svært bra service av et flott vertskap og alle er fornøyde. La Pergola var perfekt for oss, 14 voksne i aldre fra 19 til 75 år. Idyllisk sted, flott med restaurant på stedet hvor vi også hadde bursdagsmiddager, hyggelig og hjelpsomt vertskap."
Bryllup med 29 gjester, en uke i september 2018
"Det ble en helt perfekt dag! De pyntet og ordnet så fint, og organiserte alt vi trengte. Vi bråkte og festet norwegian style til kl 05 på morgenen, og de var like blide dagen etterpå - helt fantastisk. Nydelig mat, god service, estetisk og vakkert. Litt varmt inne i restauranten, men det er bagatellmessig. Alle virket til å kose seg, det var bare kjempestemning, og vi hadde en dag vi aldri kommer til å glemme!"
Seks venninner på tur, mai 2017
"Hei! Vi har hatt det helt fantastisk på La Pergola. Et vakkert sted. Våknet til fuglekvitter og kirkeklokker hver morgen - det var magisk. Virkelig et flott sted med fantastisk service. Vi hadde en super leilighet i 2.etg med 3 soverom som var perfekt for 6 venninner på tur. Store flotte soverom og gode senger. Da vi kom første dagen ønsket vi å gå en tur opp til borgen. Vi kom ganske sent - så ingen av restaurantene var åpne. Vi var innom slakterbutikken på tampen før stengetid og fikk kjøpt mye god skinke og ost. Vi endte opp med å spise på La Pergola - noe vi ikke angret på. Utrolig god mat og mye god vin. Vi var åpne for å prøve de vinene som han anbefalte - alt var utrolig bra. Vi spiste hver kveld på La Pergola (det var best mat her). Siden vi fartet hele dagen var det vanskelig å si akkurat tidspunkt for når vi ønsket mat. Dette var aldri noe problem på La Pergola - FANTASTISK SERVICE!! Den ene dagen ba vi om noe lokal enkel mat (ost, skinke, litt brød) da vi planla å spise middag i Firenze. Du verden hva vi kom tilbake til (de visste jo tross alt ikke når vi ankom på kvelden). Det var lekkert anrettet på trefat masse forskjellige salamier, skinker, oster og syltetøy. Det var kveldsmat det!!! Siste kvelden fikk vi tilbud om grillet kjøtt og det takket vi selvfølgelig ja takk til - utrolig godt. Matkurset kan jeg ikke få fullrost - vi begynte 10.30 og brukte vel et par timer før vi satte oss ut og de kom ut med det vi hadde lagd. Matkurset var enkelt lagt opp, akkurat passe lengde, og mange gode tips. Oppskriftene vil definitivt bli brukt her hjemme. Dette kan de bare fortsette med! Vi hadde ikke noe vinkurs, men ønsket å besøke en lokal vinbonde. Og det ble ordnet - det var veldig hyggelig å besøke en liten produsent til en av vinene vi hadde drukket i restauranten. Når det gjelder frokosten så hadde vi det første morgen. Frokostbordet var lekkert anrettet. Frokosten de har er helt sikker det som er vanlig Italia (ost, salami, syltetøy, yoghurt, bruscetta, kake). Det vi savnet var ferskt brød! Loffen var så utrolig tørr - men sikkert slik det skal være. Det er ikke noe kritikk - vi var forberedt på det før vi kom. Vi nordmenn er jo vant til solide frokoster med grovt brød/knekkebrød. Vi ente med å handle inn litt på supermarkedet og spiste i leiligheten på morgenen. Kommer gjerne tilbake."
Par, påsken 2017
"Vi er kjempefornøyd! Takket være GPS på telefonen fant vi fram med bil i mørket. Leiligheten var ok og senga var kjempedeilig - vi sov godt! Vertskapet var utrolige! Vi kunne gjøre alt vi ville på egenhånd eller så stod det til tjeneste døgnet rundt. Vi spiste mye god mat, lagde til og med selv og mye god vin både der og rundt omkring. Det var et greit utgangspunkt for turer i Toscana! Vi har lyst til å reise tilbake!"
Marianne og Roar, oktober 2016
"Hei! Ville bare fortelle deg at vi hadde en fantastisk ferie! Litt kaldt på kveldene. Men det var ikke noe problem! Vi besøkte både Lucca, Greve in Chianti og Firenze! Fantastiske steder alle stedene, men landsbyen ved La Pergola var sååå koselig! Fant en så hyggelig restaurant der, så vi reiste hjem i god tid på utfartsdagene for å få spise middag der! Vertene på La Pergola var meget hyggelige, møtte dem ikke så mye da vi fartet mye omkring. Men veldig koselig sted å være. Takk igjen. Føler oss alltid så trygg når vi leier gjennom dere. Marianne og Roar."